Panaszkezelési eljárás

Panaszkezelési eljárás

Általános rendelkezések

  1. Ez a panaszkezelési eljárás összhangban van a Polgári törvénykönyvvel (§619 – 627 – Felelősség az eladott termék hibáiért) és elválaszthatatlan része az Általános szerződési feltételeknek. 
  2. Az eladó felelősséggel tartozik a fogyasztási cikk hibáiért, amelyek a Vevő általi átvételkor jelentkeznek. Használt cikkek esetén az Eladó nem vállal felelősséget azok használatából vagy elhasználódásából eredő hibákért. Az alacsonyabb áron értékesített áruk esetében nem vállal felelősséget olyan hibáért, amelyért alacsonyabb áron adták el a fogyasztási cikket.
  3. Ha nem romlandó vagy használt cikkről van szó, úgy a jótállási idő alatt (garancia) az áru átvételét követően keletkező hibákért az eladó felel.

Jótállási idő

  1. A garanciális idő 24 hónap a fogyasztó számára, aki a terméket saját vagy családtagjai által történő felhasználás céljából váásrolja. Ha az eladott terméken, annak csomagolásán vagy használati útmutatójában szavatossági idő van feltüntetve, a garanciális idő nem jár le az így feltüntetett idő előtt.
  2. A garanciális levél az adóügyi bizonylat vagyis a számla.
  3. A garanciális idő azzal a nappal kezdődik, amikor Vevő átveszi a terméket.
  4. A termék kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Vásárló a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta. A jótállási idő hatálya alá tartozó termékhibákért való felelősségi jogok elévülnek, ha azokat a jótállási időn belül nem gyakorolták.
  5. A Jogi személyek - vállalakozók tudomásul veszik, hogy a garanciát illetően rájuk más stabályik vonatkoznak, mint a fogyasztókra. A jogi személyek és az eladó közötti kapcsolatot a Kereskedelmi törvénykönyv szabályozza.

Jótállási feltételek

  1. Termék ellenőrzése az átvételkor

A csomag átvételekor alaposan ellenőrizze a csomagot minden oldalról. Ha a küldemény csomagolásán látható sérülést lát, akkor a fuvarozóval azonnal íjron kárjegyzőkönyvet, amelyben a lehető legpontosabban leírja a csomag sérülésének nagyságát és módját,  és amennyiben lehetősége van, a csomagról készítsen fényképet !! FONTOS -  ha olyan csomagot vesz át, amelyen látható sérülés van és nem készít kárjegyzőkönyvet a fuvarozóval, akkor a reklamáció elutasításra kerül. 

       2.  Fontos utasítások az üvegből készült üvegház átvételével kapcsolatban

Mielőtt aláírja a futvarónál, hogy hibátlan csomagot vesz át, feltétlenül szükséges az üveg csomagolásának ellenőrzése - sérült-e a szállítás során. Nyissa ki a csomagot a felső részen. Ha nem lát a csomagban apró törtt részeket, akkor az üveg rendben van. Ha az áru láthatóan sérült, akkor ne vegye át (!!) és azzonnal írjon kárjegyzőkönyvet a futárral.

       3. Termék ellenőrzése a csomagolás után - hiányzó rész vagy hiányos küldemény

Kérjük, hogy a csomagot mihalarább ellenőrizze, hogy meggyőződjön arról, hogy a csomag teljes és nem sérült. Ha a kicsomagolás után észreveszi, hogy a szállítmány hiányos vagy hiányzik bármelyik elem, akkor a lehető leggyorsabban (legkéssőbb a csomag átvételét követő 1 hónapon belül) vegye fel velünk a kapcsolatot. A később benyújtott reklamációkat nem vesszük figyelembe. 

       4. Reklamáció érvényesítése

 Ha a csomag hibás vagy nem teljes, minden késedelem nélkül értesíteni kell az eladót az info@ferex.hu címen. A reklamáció érvényesítésének helye FEREX, s.r.o., Vodná 23, 949 01 Nitra. A Vevő a hibás terméket visszaküldheti futárszolgálattal az Eladó által megadott visszaküldési címre. A reklamált terméket gondosan és alaposan be kell csomagolni, hogy a visszaküldés során ne sérülhessen meg. A csomagon látható helyen és módon fel kell tüntetni a "REKLAMÁCIÓ" kifejezést. A csomagnak a következőket kell tartalmaznia: reklamált termék minden tartozékával együtt, amely nélkül a reklamált termék nem használható vagy azonosítható. A csomagba bele kell helyezni a vásárlást igazoló adóügyi dokumenumot - számlát és a kitöltött reklamációs űrlapot.

A reklamációt minden késedelem nélkül, legkésőbb a reklamácós igény érvényesítésétől számított 30 napon belül el kell intézni. 

Reklamáció eljárási módja

  1. Ha olyan hibáról van szó, amelyet el lehet távolítani, a Vevőnek jogában áll, hogy a hiba ingyen, időben és megfelelően el legyen távolítva. Az Eladó köteels a hibát minden késedelem nélkül eltávolítani.
  2. A Vevő a hiba megjavítása helyett kérheti az Áru cseréjét, vagy ha a hiba csak az Áru egy részét érinti, akkor a hibás rész cseréjét, abban az esetben, ha az Áru árára vagy a probléma súlyosságára való tekintettel az Eladónak nem merülnek fel aránytalanul nagy költségei.
  3. Az Eladó a hiba eltávolítása helyett minden esetben kicserélheti a hibás Árut hibátlanra, ha ezzel nem okoz komoly nehézséget a Vevő számára.
  4. Ha olyan hibáról van szó, amelyet nem lehet eltávolítani, és amely megakadályozza a termék rendeltetésszerű, hibátlan termékként történő használatát, a Vevőnek joga van a termék cseréjét kérni vagy a szerződéstől elállni. Ugyanilyen jogok illetik meg a Vevőt akkor is, ha a hiba eltávolítható, de ha a hiba javítás utáni újbóli megjelenése vagy nagyobb számú hiba miatt a Vevő a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni.
  5. Egyéb javíthatatlan hiba esetén a Vevőnek jogában áll ésszerű engedményre a termék árából.
  6.  Ha a termék alacsonyabb áron kerül értékesítésre vagy a használt termék hibás, amelyért az Eladó felel, a Vevőnek a hiba kijavítása helyett joga van ésszerű engedményre. 

Kivételek

A reklamáció nem vonatkozik az okozott sérülésre (abban az esetben, ha az ilyen tevékenység nem rendeltetésszerű):

  • az áru mechanikai sérülésével
  • az áru olyan körülmények között történő használata, amelyek nem felelnek meg a környezet hőmérsékletének, porosságának, páratartalmának, kémiai és mechanikai hatásainak, amelyet az Eladó vagy a gyártó közvetlenül meghatározott,
  • szakszerűtlen beszerelés, kezelés, szervizelés vagy az Áru gondozásának elhanyagolása,
  • az áru túlzott terhelése vagy a használati utasításban meghatározott feltételekkel vagy általános elvekkel ellentétes használat következtében megsérült,
  • az áruba való nem minőségi beavatkozás elvégzése vagy paramétereinek megváltoztatása,
  • az áru vevő általi módosításával (festés, hajlítás stb.), ha a sérülés vagy hiba a módosítás következtében keletkezett,
  • az árut természeti tényezők vagy vis maior okok károsították,
  • hibás vagy nem eredeti fogyasztási eszközök használata, vagy az ebből eredő esetleges károkért, kivéve, ha az ilyen használat nem rendeltetésszerű, és a mellékelt használati útmutatóban ezt a használati módot nem zárták ki

Végső rendelkezések

Ezen panaszezelési eljárások hatályba lépésének ideje: 2021.01.01. 

30 éve
Önökért vagyunk
Fizetés
számla alapján
Gyors
kézbesítés
Pénzvisszafizetési
garancia